Beszoktatás

Nincs két egyforma gyermek, nincs két egyforma helyzet.

Az első találkozás alkalmával, mikor a gyermek is meglátogatja intézményünket már érezhető, ha fenntartással kezeli a kialakuló új helyzetet, ennek megfelelően építjük fel a beszoktatást.

A legeslegfontosabb dolog, amikor eldöntjük, hogy bölcsődébe adjuk a gyermeket, hogy ez az elhatározás lehetőség szerint saját belső meggyőződésből szülessen. Legyünk száz százalékig biztosak benne, hogy jól döntöttünk, és ez a lehető legjobb út nekünk is és a gyermeknek is. A gyerekek ugyanis megérzik, ha mi bizonytalanok vagyunk, és sokkal nehezebb lesz a beszoktatás. Igyekezzünk nyugodtak, pozitívak és lazák maradni. Ha bizonytalankodunk, görcsölünk és a gyerek kezét szorongatjuk, garantált, hogy kínkeserves sírások közepette kell majd leválasztani a gyermeket. Lélegezzünk mélyeket, mosolyogjunk és legyünk határozottak.

A hosszas ölelkezős búcsúzkodással sajnos biztos, hogy nem érünk el sikert. Ehelyett kedvesen adjunk egy puszit a kicsi arcára, simogassuk meg, és mondjuk neki határozottan, hogy “Anya most elmegy bevásárolni, de nemsokára jön.” Se több, se kevesebb.

Menete:

  • Nap – 845 – 1000
  • Nap – 845 – 1100
  • Nap –  845– 1230
  • Nap – 845 – 1230
  • Nap – 845 – 1230
  • Nap – 845 – 1230
  • Nap – 845

7.naptól az intézményben alszik a gyermek, a szülő délutáni érkezése a következő napokban a gyermek alvásától függ.

  • Első nap a gyermek egy órát tölt az intézményben, ezalatt megismerkedik az új környezettel a társakkal és nevelőkkel.
  • Második nap a gyermek a szülővel reggeli előtt érkezik. A reggelit még a szülővel fogyasztja el, később a tízórai előtt a szülő elköszön. A tízórait már a nevelőktől kapja a gyermek, tízórai után a szülő visszaérkezik az intézménybe és haza mennek.
  • Harmadik nap, mint az előző napon tíz órakor a szülő elköszön. A tízórait a nevelőktől kapja a gyermek majd társaival együtt a játszótérre indul vagy a csoportban folytatja a játékot. (időjárástól függ). A szülő délben visszaérkezik a csoportba, az ebédet a gyermek a szülővel fogyasztja el.
  • Negyedik nap a reggeli elfogyasztása után a szülő elköszön a gyermekétől. A nap többi részét a gyermek a nevelőkkel tölti. A szülő ezen a napon már csak az ebédre érkezik vissza.
  • Ötödik napon a szülő már reggeli előtt elköszön a gyermektől. A nap többi részét a gyermek a nevelőkkel tölti. Ezen a napon a szülő az ebéd elfogyasztása után érkezik vissza az intézménybe.

 A hétvége után visszaesés tapasztalható.

  • Hatodik nap megegyezik a az ötödik nap menetével, hogy a gyermek a hétvége után újra felvegye a ritmust.
  • Hetedik napon a gyermek megismerkedik az ágyával és már az intézményben alszik.
  • A hetedik naptól az intézményben alszik a gyermek, a szülő délutáni érkezése a következő napokban a gyermek alvásától függ.

Abban az esetben, ha a gyermek már ismeri a bölcsit, részt vett programokon a beszoktatás rendje eltérhet.